Οι μαθητές του τμήματος Β3 του 1ου Γυμνασίου Αλεξ/πολης "Λεονταριδείου", στα πλαίσια της 6ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας Β΄Γυμνασίου, έκαναν μια ομαδική εργασία γύρω από τα γενικά χαρακτηριστικά των ΜΜΕ αλλά και τη χρήση τους από τους εφήβους. Να μερικές από τις πρώτες τους εργασίες που αφορούσαν στη σύγκριση μεταξύ των τεσσάρων ΜΜΕ. Μπράβο σε όλους, παιδιά !!!
ΟΜΑΔΑ “ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ”
Κυριακίδης
Μιχάλης
Μασκαλέρης
Γρηγόρης
Κώτα
Δέσποινα
Μιχαήλ
Βάγια
Μπανταλίδης
Αλέξανδρος
ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
To
ραδιόφωνο έχει πολλές
διαφορές και λιγότερες ομοιότητες με
το διαδίκτυο. Αρχικά το διαδίκτυο
στηρίζεται στην εικόνα κάτι που δεν
συμβαίνει με το ραδιόφωνο, το οποίο
έχει ως κύριο μέσο επικοινωνίας τον
ήχο. Ακόμη, το διαδίκτυο έχει πολύ υψηλή
ταχύτητα ενημέρωσης, σε αντίθεση με το
ραδιόφωνο όπου δεν μπορείς να βρεις την
ενημέρωση όποια στιγμή τη θέλεις, πάρα
μόνο σε τακτά χρονικά διαστήματα με
σύντομες ειδήσεις. Τόσο στο ένα όσο και
στο άλλο μέσο μπορούμε να είμαστε
σχολιαστές, αλλά οι δυνατότητες του
διαδικτύου σχετικά με αυτό το ρόλο του
δέκτη είναι μεγαλύτερες. Στο ραδιόφωνο
είμαστε κυρίως ακροατές και μάλιστα
στο μεγαλύτερο ποσοστό ψυχαγωγούμαστε
μέσω της μουσικής παρά ενημερωνόμαστε.
Στη συνέχεια, το ραδιόφωνο έχει σχετική
αντικειμενικότητα και έντονο το στοιχείο
της υποκειμενικότητας του κάθε εκφωνητή,
σε αντίθεση με το διαδίκτυο όπου υπάρχει
ποικιλία γνωμών και ο αναγνώστης οφείλει
να κρίνει και να επιλέξει τη σωστή
πληροφορία. Τέλος, στο διαδίκτυο μπορείς
να εργαστείς, να επικοινωνήσεις με τους
φίλους σου, να αγοράσεις προϊόντα,
πράγματα που στο ραδιόφωνο είναι
αδύνατον.
Ομάδα «Εφημερίδα»
Βαγγέλης Κοτζιάκαλφας
Βασίλης Μηναϊδης
Ελένη Μητιούδη
Τάσος Νεραντζής
Κυριάκος Κωνσταντινιδής
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
Η εφημερίδα παρουσιάζει αρκετές διαφορές σε σύγκριση με
το διαδίκτυο. Η σημαντικότερη είναι η ταχύτητα
ενημέρωσης, γιατί για μια εφημερίδα πρέπει να διαθέσεις χρόνο ώστε να την αγοράσεις ενώ το διαδίκτυο
είναι εύκολο να το χρησιμοποιήσεις απ’ όπου και να’ σαι και με γοργό ρυθμό. Επίσης, σε μια εφημερίδα δεν υπάρχει η πολυφωνία και η
αντικειμενικότητα είναι αμφίβολη, μιας και παρατηρείται έντονη
πολιτικοποίηση. Ενώ
στο διαδίκτυο η πολυφωνία είναι υψηλή, αν και ο αναγνώστης πρέπει να είναι καλός κριτής για να καταλάβει τι είναι σωστό
και τι πρέπει να πιστέψει. Παράλληλα, σε μια εφημερίδα ο δέκτης είναι μόνο αναγνώστης, ενώ ο δέκτης στο διαδίκτυο είναι θεατής, ακροατής, αναγνώστης
και του δίνεται επίσης η δυνατότητα να σχολιάσει όσα διαβάζει, καθώς και τις απόψεις των υπολοίπων. Η εφημερίδα έχει ως κυρίαρχη λειτουργία της
την ενημέρωση, κάτι που έχει ως λειτουργία και το διαδίκτυο, μόνο που το διαδίκτυο προσφέρει επίσης τη δυνατότητα για ψυχαγωγία -όπως παιχνίδια κλπ- για επικοινωνία μέσω face book ή Skype, για αγορά προϊόντων μέσω κάποιων
ιστοσελίδων και για εκπαίδευση. Έτσι, το διαδίκτυο
συνδυάζει λόγο, εικόνα, ήχο και κινούμενη εικόνα, ενώ η εφημερίδα συνδυάζει μόνο λόγο και εικόνα. Από όλα τα παραπάνω καταλαβαίνουμε γιατί η εφημερίδα
προσφέρει περιορισμένες δυνατότητες σε σχέση με το διαδίκτυο. Τέλος, ας μην
ξεχνάμε πως μέσω του διαδικτύου μπορούμε πολύ εύκολα να διαβάσουμε οποιαδήποτε
εφημερίδα σε ηλεκτρονική μορφή. Ωστόσο υπάρχει ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων σήμερα που αγοράζουν εφημερίδα και επιμένουν να είναι φανατικοί της
λάτρεις .
Ομάδα "ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ"
Κοτζιάκαλφα Ελευθερία
Γιαντσούδη Δήμητρα
Κούρος Χρήστος
Μπαρμπούδης Γιώργος
Κυνηγόπουλος Αλεξανδρος
Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Το διαδίκτυο
και η τηλεόραση έχουν διαφορές αλλά και ομοιότητες μεταξύ τους . Πρώτα
απ΄όλα χρησιμοποιούν τα ίδια
επικοινωνιακά μέσα ,δηλαδή τον λόγο ,τον ήχο και την εικόνα . Παρατηρούμε μια
μικρή διαφορά ως προς την ταχύτητα ενημέρωσης . Η τηλεόραση παρέχει μια αρκετά
υψηλή ταχύτητα ενημέρωσης , όμως όχι τόσο υψηλή όσο αυτή που παρέχει το
διαδίκτυο . Επιπλέον, ο δέκτης της τηλεόρασης και του
διαδικτύου έχει τη δυνατότητα να είναι ταυτόχρονα θεατής, αναγνώστης, ακροατής, όμως στο διαδίκτυο μπορεί να πάρει και
τη θέση του σχολιαστή . Επιπρόσθετα , το διαδίκτυο , σε αντίθεση με την
τηλεόραση , διαθέτει μέγιστη πολυφωνία και τεράστιο εύρος ενημέρωσης. Ωστόσο, την ευθύνη για την αναζήτηση
της εγκυρότητας την έχει ο ίδιος ο δέκτης, μιας και πρέπει να μπορεί να διακρίνει μέσα στην πληθώρα των
ιστοσελίδων όσες είναι εγκεκριμένες και αντικειμενικές. Η τηλεόραση , από την άλλη , συχνά προβάλλει την είδηση στοχευμένα, ανάλογα με την πολιτική τοποθέτηση του τηλεοπτικού καναλιού και τα συμφέροντα του αν είναι κρατικό ή ιδιωτικό. Συνεπώς, υπάρχει μια σχετική αντικειμενικότητα . Τέλος , η
τηλεόραση και το διαδίκτυο λειτουργούν τόσο ως ενημερωτικά όσο και ως ψυχαγωγικά μέσα . Παρ΄όλα αυτά, στο διαδίκτυο έχει κανείς τη δυνατότητα να εργαστεί
και να επικοινωνήσει με άλλα άτομα καθώς
επίσης και να αγοράσει διάφορα είδη προϊόντων .
ΟΜΑΔΑ "ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ"
Μπογιατζής
Γιάννης
Λιανός
Γιάννης
Μαλγαρινού
Μαρία-Λουίζα
Κορωνίδου
Ειρήνη
Καρατζίκης
Λάζαρος
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Το διαδίκτυο έχει περισσότερα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα
υπόλοιπα ΜΜΕ. Έχει μεγάλη ποικιλία επικοινωνιακών μέσων, η οποία μπορεί να
αξιοποιηθεί στο έπακρον από τον δέκτη . Παρέχει ενημέρωση και ψυχαγωγία με
μεγαλύτερη ευκολία καθώς είναι πιο γρήγορο, σύγχρονο και εύχρηστο από τα
υπόλοιπα. Είναι το μοναδικό στο οποίο ο δέκτης μπορεί και να σχολιάζει άμεσα αυτό
που παρακολουθεί, προβάλλοντας έτσι τις απόψεις του. Επιπλέον, το διαδίκτυο,
εκτός από πολύ υψηλή ταχύτητα ενημέρωσης, διαθέτει τη μέγιστη πολυφωνία, μιας
και ο δέκτης μπορεί να βρει πληθώρα απόψεων για ένα ζήτημα. Για αυτό ακριβώς
το λόγο, όμως, η ευθύνη για την αναζήτηση της εγκυρότητας πέφτει στον ίδιο.
Τέλος, το διαδίκτυο σήμερα εμπεριέχει τα υπόλοιπα ΜΜΕ και υπερέχει αυτών γιατί συνδυάζει μια ποικιλία λειτουργιών, όπως η ενημέρωση, η ψυχαγωγία, η
εκπαίδευση, η εργασία, η επικοινωνία, το εμπόριο. Συνεπώς θα μπορούσε στο
μέλλον ολοκληρωτικά να τα αντικαταστήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου